Diari#47: Travel Time

Alhamdulillah, rezeki semakin melimpah ruah dengan pemberian limau oleh tauke kedai yang bakal menyambut tahun baru cina pada esok hari. Limau-limau yang diberi ini halal untuk dimakan, melainkan limau yang bertujuan untuk pemujaan dan bersifat keagamaan. Bahkan, tidak ada salahnya juga untuk orang Islam mengucapkan selamat tahun baru cina kepada mereka yang menyambutnya kerana perayaan ini tidak berunsurkan keagamaan.

Pesanan saya kepada mereka yang sedang bercuti, berhati-hatilah di jalan raya. Bukannya apa, jika kita kemalangan akibat kecuaian sendiri orang lain pula yang akan menjadi mangsanya. Dalam perjalanan saya untuk pulang ke Selangor tadi terdapat sebuah kemalangan di lebuh raya yang mengakibatkan kesesakan sepanjang jalan. Alhamdulillah bukan kami yang terperangkap tetapi lorong di sebelah kanan. Hah, kalau cuai macam-macam yang boleh terjadi.

Oh ya, terima kasih juga saya ucapkan kepada para bloggers yang sudi untuk menyertai giveaway world hijab day yang masih berlangsung. Cuma mungkin saya tidak dapat blogwalking ke blog-blog yang lain buat sementara waktu kerana tidak membawa laptop. Apa pun, saya amat menghargai sokongan anda. Kepada yang masih belum menyertainya, masih belum terlambat lagi ya!


Posted via Blogaway

Comments